Sunday, July 25, 2010

Tak Sabar Menunggu Ramadhan

Assalamualaikum~~
Kurang dari dua minggu je lagi seluruh umah Islam di dunia bakal menyambut Ramadhan. Tak sabarnya... bagi aku bulan Ramadhan bulan paling seronok. Korang pun mesti rasa perasaan yang sama dengan aku kan? Walaupun kita kena menahan diri dari lapar, dahaga, penat, tapi bila time berbuka puasa tu seronok dia lain sikit. Mungkin ini lah rahmat bulan Ramadhan. Alhamdulillah. 

Bulan puasa jangan buat dosa pulak, lebihkan amalan. Ini nasihat aku untuk korang dan diri aku sendiri. Puasa jangan tak solat pulak tau!! Apa punya pesen la. Rugi je puasa. Kihkih. Eh jap, dah ganti puasa ke korang? Hehee...
Ramadhan ni mengingatkan aku pada dunia blogging aku sebab aku mula-mula blogging masa dekat2 Ramadhan tahun lepas (2009). So jangan lupa check-it-out post2 aku yang tahun lepas sempena bulan Ramadhan. Rasa kelakar pulak bila baca balik ayat-ayat zaman dulu, tergelak sorang-sorang. Tu la ayat paling tulus dalam hati aku sebab dulu mana tau blogging ni ada orang lain nak baca, nak komen. Dulu buat post tak pikir pun trafik kepejadahnya semua tu (sekarang pun tak).

Oh ya, aku nak mintak maaf sangat-sangat pada sesiapalah yang terasa hati, terkecik jantung, terkemut paru2 (belum raya dah mintak maaf??) sebab aku ada terkeluar statement yang aku tak suka orang masuk blog aku dengan auto-post blogwalking atau ayat kat shoutbox aku tu hari2 ayat yang sama sampai kat blog orang lain pun samaaaaa je. Aku tak tau kenapa aku tak suka. Jangan tanya. Aku tak ingat aku buat statement tu kat mana. Actually aku tak kisah pun. Suka hati korang la nak mengarut apa kat situ. Maafkan aku ok! Aku ni kadang-kadang emo lebih, mai luku kepala aku sekali. Sekali je. Sori sori soriiii. :)) Selamat berpuasa... :D

25 comments:

naz said...

u ingat u sorang. i pun sama :)

.sweet-ants. said...

naz, tang mane yg same tu.. post ni byk part..hehe

nughul said...

ad0i bila ramadhan tingt jaman kecik..
bwk lari tin biskut bwh umah nak bukak puasa..hihi

.sweet-ants. said...

nughul. hahaa tul ke? padahal xde la sdp mane beskot tu kan? hehe

SarahSyahira said...

selamat berpuasa! eid mubarak :-)

.sweet-ants. said...

sarah, x lama dah nk pose. jom2 g bazar sec7 ;p

john bert said...

hye, blogwalking. haha. tp mmg btol pn, rmai gle tgal kat cb org laen cmtu..nk blogwalking jadah, xkesahlah. tp baca la, ni skadar bkak, paste, tutup.

.sweet-ants. said...

john, ha betul3. sy rela org x ckp pe2 kt shoutbox dr copy paste ayt same..naik muak dah..adesss

melulu said...

nnt jgn lpe jemput sy skali g bazar..

cik ann..i da pindah 'umah' baru..

jemput dtg kalau x malu.. :P

.sweet-ants. said...

melulu, sape ni?? melulu je. hahhaa

faizal said...

=)

.sweet-ants. said...

faizal, ?? :))

bellar0ssa said...

selamat berpuasa.hmmm nak puasa dah. sedihnye. kat perantauan lagi =(

Hamzah Ian said...

kene bersedia la.. puase da dekat..

.sweet-ants. said...

bellarossa, siannye... xpe nti raya suruh fmly anta dodol kt sane ek :)


hamzah, bsedia ape? makan puas2 dlu..hee

syahira ariff said...

alamak.
puasa sy dah siap ganti belum?

+_________+

hiro said...

selamat menunggu ramdhan..mulia sungguh hatimu..nnt kita berbuke sama leh? hehe

.sweet-ants. said...

syahira, ganti cpt2 ade mase lg ni :)



hiro, nk buka same2 dpn laptop? ok :p

fiezah91 said...

x saba gak nak puasa..kuang3x tp ganti puasa ada 3 tak ganti lagi..haha..

.sweet-ants. said...

fiezah, ganti cpt nti kene ganda. hehe

miss lolly a.k.a luvfareda said...

xsabar nak poserrrrrrrr ngan family :))))

.sweet-ants. said...

lolly, :) hepinye dia

ezany said...

semalam baru jer puasa sunat.. hehe.. banyak btul dugaan.. lagi sket nak minum cendol.. haha..

ezany said...

semalam baru jer puasa sunat.. hehe.. banyak btul dugaan.. lagi sket nak minum cendol.. haha..

.sweet-ants. said...

ezanyyyyyyyy! cendol ek? perli la tu